6 Μαρ 2017

Η ΠΑΓΙΔΑ

Η ΠΑΓΙΔΑ
ΜΕΛΑΝΙ ΡΑΑΜΠΕ
Μετάφραση: ΓΙΩΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΟΥ
Εκδόσεις: ΚΑΛΕΝΤΗΣ
Σελ. 407, Μάρτιος 2016

     Το ψυχολογικό θρίλερ της πολυτάλαντης γερμανίδας Μ. Ράαμπε «Η Παγίδα», σας παρουσιάζω σήμερα.
     Η 38χρονη επιτυχημένη συγγραφέας Λίντα Κόνραντς, ζει τα τελευταία έντεκα χρόνια, αποτραβηγμένη από τον κόσμο σε μια απομονωμένη έπαυλη. «Δεν έχω βγει από το σπίτι εδώ και έντεκα χρόνια. Τους λόγους μπορεί κανείς να τους διαβάσει στον Τύπο, έστω κι αν κάποια δημοσιεύματα υπερβάλλουν λιγάκι». Στον κόσμο, μετά από κάποια –ανυπόστατα- δημοσιεύματα, έχει δημιουργηθεί η εντύπωση ότι πάσχει από κάποια σοβαρή ασθένεια, που δεν της επιτρέπει να μετακινείται. Κάτι που βολεύει την Κόνραντς, αφού η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Πριν από δώδεκα χρόνια, αντιμετώπισε μια τραυματική εμπειρία. Όταν πήγε να επισκεφθεί μια μέρα την αδερφή της στο διαμέρισμα που έμενε, τη βρήκε νεκρή μέσα σε μια λίμνη αίματος και είδε φευγαλέα το πρόσωπο του δολοφόνου. «Την αδελφή μου την έλεγαν Άννα. Η αδελφή μου είναι νεκρή. Η αδελφή μου ήταν τρία χρόνια μικρότερή μου. Η αδελφή μου δεν πέθανε. Η αδελφή μου δολοφονήθηκε πριν από δώδεκα χρόνια και τη βρήκα εγώ. Είδα το δολοφόνο να το σκάει. Είδα το πρόσωπό του δολοφόνου. Ο δολοφόνος ήταν άντρας». Όσο περνά ο καιρός και το έγκλημα παραμένει ανεξιχνίαστο, γεμίζει ενοχές και βυθίζεται στην κατάθλιψη. Απομονώνεται τελείως. Τη βλέπουν μόνο η οικιακή βοηθός, ο εκδότης και η ατζέντης της. Το μόνο που την κρατά στη ζωή είναι το γράψιμο. «Επιβάλλω στον εαυτό μου κάθε χρόνο να γράφει ένα βιβλίο. Τα βιβλία μου σημειώνουν μεγάλη επιτυχία. Είμαι ευκατάστατη». 
     Ώσπου ξαφνικά σε μια τηλεοπτική εκπομπή, βλέπει να συμμετέχει ως ρεπόρτερ, ο άντρας που δολοφόνησε την αδελφή της. Ψάχνει στο internet. «Και τότε τον βρίσκω. Έπειτα από λίγα μόνο κλικ τον βρίσκω. Το τέρας. Πετάγομαι τρομαγμένη όταν η φωτογραφία του εμφανίζεται στην οθόνη, σηκώνω ενστικτωδώς το αριστερό μου χέρι για να κρύψω την εικόνα του, δεν μπορώ να τον κοιτάξω, όχι ακόμη…».
     Αποφασίζει να του στήσει παγίδα. Γράφει ένα θρίλερ, με θέμα τη δολοφονία μιας νέας γυναίκας και επιδιώκει να τον κάνει να ομολογήσει μέσω μιας συνέντευξης που θα του παραχωρήσει. «Θα προκαλέσω τον δολοφόνο της αδελφής μου-και μάλιστα με το μόνο μέσο που διαθέτω: τη λογοτεχνία. Θα ξεσκεπάσω τον δολοφόνο της αδελφής μου με αυτό το βιβλίο. Και μετά θα τον κοιτάξω καταπρόσωπο. Και θέλω να με κοιτάξει κι εκείνος καταπρόσωπο, ξέροντας ότι τον έχω καταλάβει, έστω κι αν δεν το έχει κάνει κανείς άλλος». Για να το πετύχει αυτό, πρέπει πρώτα να κατανικήσει όλες τις φοβίες της, ότι την οδήγησε στον απομόνωση και στη συνέχεια να εκπαιδευτεί κατάλληλα από ειδικούς στον τομέα της ανάκρισης και της απόσπασης ομολογιών.
     Εξαιρετικό μυθιστόρημα, η δομή του οποίου, αφήνει τη συγγραφέα, να «παίζει» με τον αναγνώστη, οδηγώντας την ιστορία σε διαφορετική κατεύθυνση από κεφάλαιο σε κεφάλαιο. Η διαταραγμένη προσωπικότητα της Λίντα Κόνραντς, της επιτρέπει να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό μυθιστορηματικό χαρακτήρα. Η σκιαγράφηση της ψυχολογικής της πορείας, είναι μοναδική. Οι φοβίες, οι ανασφάλειες, οι επιτυχίες, τα πισωγυρίσματα, οι αλλοπρόσαλλες αντιδράσεις, οι παράξενες συμπεριφορές, οι προσπάθειες που κάνει να επανέλθει και να φέρει σε πέρας την «αποστολή» της η κεντρική ηρωίδα, περιγράφονται με αξιοθαύμαστη δεξιοτεχνία. Κι όλα αυτά, μέσα από μια ιστορία που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι την τελευταία σελίδα. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου